fredag 18 november 2011

Dags att sätta punkt.

Solen har gått ner och jag har precis spelat  några låtar för ett par finska gäster. De ville sjunga till, men min repertoar av finsk musik är minst sagt begränsad. Att de sedan inte kunde mer än några få ord på engelska gjorde det inte bättre. Men glädjen var det inget fel på och de ville komma tillbaka imorgon för ett nytt försök...

Som alla märkt har det inte blivit något inlägg på länge. Orsaken är tidsbrist. Och eftersom jag inte lär få mer tid framöver, har jag tänkt lägga denna sida på is. De som vill följa en del av mina förehavanden och vad som händer på Gran Canaria hänvisar jag till tidningen http://www.thecanarynews.com/. Att jag ser ut som jag gör på bilden beror på tidningens huvudredaktör. Tidningen har nämligen startar ett insamlingsprojekt för att få in pengar till forskning om prostatacancer. Som ett led i detta anordnas ett jippo, där män anmodas anlägga mustasch. Den 29 november kommer sedan en kollektiv rakning att ske av alla modiga deltagare. Uppoffringen att stå ut med Birgittas småleende, vänners höjda ögonbryn och gästers ifrågasättande miner, må det vara värt om nya framsteg görs för detta behjärtansvärda ändamål. Hasta luego!
_______________________________________________________________
Vädret just nu: 23 grader och stjärnklart.


Inga kommentarer: