fredag 23 september 2011

Destination Gran Canaria

För några dagar sedan hände något både intressant och roligt. Dagens Nyheter (DN) hade en artikel om Gran Canaria och det fanns möjlighet för läsarna att ge varandra tips, på modernt chat-manér. En av dessa hade uppenbarligen hittat och läst min blogg och rekommenderade andra att göra detsamma. Dagen efter, när jag läste besöksstatistiken, på min blogg och våra hemsidor, trodde jag knappt mina ögon. Stapeln i diagrammet gick rakt upp i skyn!
 
I artikeln frågade en person ifall ön hade något annat att erbjuda än enbart sol och bad. Och det är en mycket vanlig fråga. Som nummer två kommer: när är bästa tiden att komma hit? Runt dessa frågor ska jag, med början i mitten på oktober skriva en artikelserie i tidningen The Canary News.
Rubriken kommer att bli: Gran Canaria – ön ingen reser till! Iden fick jag av alla de som ställt mig dessa frågor. För ingen, utan undantag, har angett ett annat skäl än att lämna regn, slask, snö, blåst, mörker och ibland fly födelse- eller bröllopsdagar i sitt hemland. Och så är det ju så jädra långt till Thailand!
Men, möjligen går det att ändra på det. Jag ska göra mitt bästa. Just nu, eller rättare sagt, i fem månader har invånarna på ön med världens bästa klimat, väntat på att väderleken eller andra omständigheter i de nordiska länderna ska passera det uthärdliga.








___________________________________________________
Vädret just nu; Några moln och 24 grader

Inga kommentarer: